4/24/2016

Ambulantní shledání

Každá má návštěva chirurgické ambulance přináší zajímavé... něco.

Popíši své dva zážitky - první se odehrál přibližně před rokem, kdy jsem si svou vlastní blbostí narazila zápěstí ruky. Nacvičování na maturák bylo v plném proudu a já za žádnou cenu nechtěla na "chýru", přišlo mi to zbytečné: "Pfff, nic moc s tím nemám, to se samo spraví.". Mimochodem, měla jsem pravdu, sestra mi jen ruku obvázala novým obvazem (šíleně to utáhla, měla jsem pocit, že mi ruku požírá tyranosaurus). Ale zpátky k tomu, co předcházelo v čekárně. Dala jsem se do řeči s milou Paní, netuším, jak se jmenovala, zkrátka jen takový anonymní rozhovor dvou lidí naladěných na stejnou nezávislou notu. Rozhovor o maturitě, vejšce, zdravotních stavech,... směsice témat. Pamatuji si živě její přání "šťastné" maturity a přijetí na vysokou školu. Po našem shledání a rozloučení jsem se cítila... dobře. Nestává se jen tak, aby ve Vás úplně cizí člověk věřil a přál Vám životní úspěchy. Tak krásně povzbuzující.

A druhý zážitek se odehrál před pár dny, kdy se jarní Slunce tyčilo na obloze, ovšem vítr ho dosti zazdíval. Má starší sestřička šla na kontrolu ohledně zranění dvou prstů na ruce a garde, v podobě mě a mé mamči, bylo nutné. To bylo opět po dlouhé době, co se má maličkost ocitla v čekárně ambulance. Ne, nepotkala jsem znovu tu samou Paní, ale milostí se jí tato dost podobala. Přišla se svou maminkou, která měla již krásný věk. Chvilku jsme si povídali kolektivně o zraněních atd. a poté, co má sestra zmizela v ordinaci malá debata sklouzla k časopisu v mé náruči. Článek o stáří. Ve zkratce se tam popisovali jakési zpomalovače faktorů stárnutí. Dvě věty jsem přečetla nahlas, nepamatuji si je slovo od slova, jedna podstata tkvěla v soustředění se na krásné věci, vyzdvihovat je, radovat se z nich a to špatné a ošklivé vnímat, co možná nejméně. Jak prosté. Ale když si to tak vezmeme - kdo z nás tohle dobře ovládá? ... a druhá věta obsahovala slova jedné z nejstarších žen světa - její recept proti stárnutí = kašlat na chlapy, to jsou obří příčina stresu, neklidu, trablů,... nooooo, jako kdybychom my ženy byly svaté :D
... nebudu to protahovat, s Paní jsme se rozloučili a mamka pronesla: "Moc milá Paní.", s čímž jsme se ségrou souhlasily.

Koho asi s přístupnou, upřímně milou a krásnou povahou shledám v čekárně chirurgie příště...? :)


S krásnými pocity
Vaše blogerka